• Moha a Facebookon
  • twitter
  • Rovat rss


Szakmai blog - a karrierépítés új eszköze

Egy szakmai blog sikerre van ítélve, ha hiánypótló, igényes és a témája sokakat érdekel, de mire jó a bloggerkedésbe fektetett munka és az így szerzett elismerés? •

blog / karrier / pszichológia / informatika

2013.04.12.

írta/forrás
Frankó Luca

Első ízben a tengerentúli divatblogger szcéna tudatta a világgal, hogy hozzáértő és elfogulatlan posztolással fénysebességgel szaktekintéllyé lehet válni, legyen az illető profi vagy amatőr. Majd nem sokkal később itthon is szemtanúi lehettünk hasonló sikersztoriknak, kreatívok tucatjait szippantották be magazinok, ügynökségek vagy multinacionális vállalatok egy-egy jobban sikerült blognak köszönhetően. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján egyáltalán nem elrugaszkodott a következtetés, hogy a blogírás lehet az Y generáció egyik legfontosabb, alternatív karrierépítési technikája, és nem csak kreatív körökben.

A hasonló önéletrajzú frissdiplomások számára sorsdöntő lehet, ha szakmailag és vizuálisan is igényes blogot tudnak feltüntetni anyagukban. „Napjainkban létfontosságú kitűnni a tömegből. Egy szakmai blog egy HR-es számára azt jelzi, hogy a jelölt képes és hajlandó elmerülni egy témában, vannak önálló gondolatai és kezdeményezőkészség jellemzi” – mondja Pankotai Balázs munkapszichológus. A kiválasztás során ma már szinte mindenhol alkalmazzák a „Google-technikát” a jelöltek alaposabb megismerésére, így rendkívül jól mutat, ha szakmailag releváns tartalomra is bukkannak az ítészek. Természetesen a még nem eléggé kiforrott vagy éppen nem túl szalonképes online tartalmakat célszerű álnéven publikálni, hiszen negatív példává is legalább ilyen könnyű válni.

Interaktív gyerekpszichológia

Bojti Andrea pályakezdő pszichológusként indította el blogját, pár hónappal később pedig már mint szakértőt keresték fel különböző médiumoktól. „Az elmúlt másfél évben, mióta posztolok, nyilatkoztam a Nők Lapja Pszichében, a Blikk Nőkben vagy az Éva Magazinban is” – meséli a Heim Pál Gyermekkórház fiatal pszichológusa. „Egyre több családdal és történettel találkoztam. Ahogy gyűjtöttem a tapasztalatokat, lassan elkezdett az egyetemen tanult elmélet és a gyakorlat összeállni a fejemben. Az elsődleges célom az írással az volt, hogy mindezt összegezzem. Ha felmerült egy téma, utánaolvastam, alaposan átgondoltam, és csak ezek után születtek meg a bejegyzések. Sokszor még ma is előfordul, hogy újraolvasok egyet-egyet, amikor a kórházban újra szembesülök a problémával” – meséli Andrea. A gyermekpszichologus.blog.hu ezen funkcióján jelentősen túlnőtt, hiszen a fiatal szakember bejegyzései mind kollégái, mind a gyakorló anyukák számára hiánypótlónak bizonyultak. „Azóta a blog köré közösség épült és igazi interaktív felületté vált, ahol az olvasók nemcsak tőlem, hanem egymástól is kaphatnak válaszokat. Az írással ma már az is a célom, hogy egyre többen megismerjenek és hozzám forduljanak, ha segítségre van szükségük” – összegez a pszichológus-blogger.

Nerds not dead

Öt évvel ezelőtt egy 21 éves mérnök-informatikus hallgató kezdte el bejegyzés formába önteni gondolatait az IT-biztonsággal kapcsolatban: megszületett a BuheraBlog és elindult egy még mindig inkább atipikusnak mondható karriertörténet. A „honnan jött az ötlet?” banális kérdésre a válasz is viszonylag egyszerű. „Egyrészt unatkoztam a melóban, másrészt szeretek írni, harmadrészt pedig így tudtam rávenni magam, hogy rendszeresen kövessem a legfrissebb eseményeket” – mondja az azóta Golden Blog-kategóriagyőztes és részben saját cégében dolgozó Buherátor. A recept itt is hasonlóan működött, a hiánypótló oldallal pár hónapon belül jött a siker és a szakértői státus. „Vasárnaponként mindig posztolok, plusz a hét során még 2-3 alkalommal. 270 hírcsatornát és twittert követek, naponta több száz hírt nézek át” – ismerjük meg a háttérmunka részleteit. Buherátort az elmúlt években rendszeresen idézte a Ma Reggel, az index, az origo vagy az IT café, rengeteg nyilatkozat és előadás van a háta mögött, a 2009-es Golden Blog-győzelem után pedig még mindig, 2012-ben is befért a kategória Top 10-es élmezőnyébe.

A professzionális online jelenlét nem csak leendő alkalmazottként, de saját magunk, tudásunk vagy szolgáltatásunk reklámozására is kiváló felület, hiszen a „Google-módszert” nem csak a HR-szakemberek alkalmazzák. „Az IT-biztonságtechnikai cég, amelyben tanácsadóként dolgozom, részben saját tulajdonú, az ügyfeleink pedig nyilvánvalóan tudják, hogy én állok a BuheraBlog mögött, így az egésznek már közvetlen módon is érzem a hasznát. A további fejlesztésekkel kapcsolatban rengeteg ötletem van, például a kiber hadviselésnek szeretnék a jövőben nagyobb teret szentelni” – meséli Buherátor.

 

Fotó

Kalap és szaxiERASMUSMANTöbb technót a ParlamentbeY-generációDIY - Így készült a 3D MOHA logóAz új szépségideál az androgünFridge Fesztivál 2011Kötélruha és bringaszoknya